כללי

במה פתוחה

כאשר נותנים לילדים במה – הם פורחים. המוטיבציה שלהם ללמידה עולה.

בכיתה שלי ישנם שיעורים שאני עובדת עם קבוצה קטנה של עד חמישה תלמידים ואת שאר הכיתה אני שולחת לעבוד במרכזי למידה שונים.

 

הילדים שעבדו במרכזי למידה משתפים את כל הכיתה בסוף השיעור במה שעשו- למשל: מקריאים סיפור שכתבו, מראים ציור, משחק, המחזה של סיפור… ובקיצור- תוצרים שונים מהלמידה שלהם.

אף פעם לא ויתרתי על הצגת התוצרים של הילדים ואם יש קוצר בזמן, אני קובעת שהם יציגו ביום למחרת.

במהלך הזמן הבחנתי שהכיתה שלי להוטה להציג תוצרים שלהם – כולם רצו! ההשקעה של הילדים במרכזי הלמידה הייתה מדהימה! החל פרץ של יצירתיות…

תהיתי-  מה גרם לכל הטוב הזה??!

לאחר מחשבה רבה, הצלחתי להגיע לשתי מסקנות עיקריות:

  1. לילדים מאוד חשוב לשתף בתוצרים שלהם. כאשר נותנים זמן לשתף בכיתה – המוטיבציה של הילדים גדלה.

2. המשוב שנתתי לילדים היה משוב מחזק ומעצים. כאשר נתתי משוב לילדים על העבודה שלהם בפני הכיתה הקפדתי להתייחס למידת ההשקעה שלהם ולתכנים שעבדו עליהם. למשל: אם כתבו סיפור על הסתיו, התייחסתי לתוכן של הסיפור ולא לשגיאות כתיב או חוקים וכללי כתיבה.

דוגמא למה שנאמר במשוב בפני הכיתה: "וואו דני, אני רואה שכתבת פה שהנחליאלי דיבר עם החילזון על הגשם והרגשתי שממש הצלחת להכניס אותי לסיפור שלך… אני מדמיינת עכשיו את החילזון והנחליאלי מדברים… זה מצחיק".

"לא מתקנים ילדים על שגיאות כתיב בפני כל הכיתה! שואלים את הילד אם הוא היה רוצה לשבת ביחד לעשות כמה תיקונים אחר כך בצד (הם תמיד נענים בחיוב ומאוד שמחים לשבת עם המורה לבד). חשוב לעשות בחירות מושכלות לגבי מה אנחנו מתקנים. אם נתקן כל שגיאת כתיב ונתעכב על כל דבר- הילד יתייאש, ולא ירצה להראות לנו יותר תוצרים שלו.

במהלך הזמן מצאתי את עצמי מאוד מתלהבת מהרצון של התלמידים להציג, לפעמים אפילו שיעורים שלמים הקדשתי לכך, אך לא היה לי מספיק זמן ולכן החלטתי כל פעם לתת לשלושה/ ארבעה תלמידים להציג.

היום כשהילדים כבר בכיתה ב' הם מאוד אוהבים ליזום פעילויות, הם מאוד יצירתיים ואוהבים להציג ולשתף את הכיתה. הם ממש בונים לנו דפי עבודה משלהם!!! ובאמת שהכול מיוזמתם.

לכן החלטתי ליצור קובץ הרשמה ל"במה פתוחה" בכיתה.

איך זה עובד?

אם יש לילד/ה רעיון לפעילות שהוא רוצה להעביר בכיתה הוא נרשם ואני קובעת לו יום וזמן שבו הוא מעביר את הפעילות שלו.

היום תליתי בפעם הראשונה את הדף הזה על הארון שלי בכיתה.

הטבלה כבר מלאה!

מצרפת לכם את הקובץ להורדה:

במה פתוחה

 

 

 

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.